2. SINIF ETKİNLİKLERİ (Sıvıları Ölçme)

 

 

 

  1. SINIF ETKİNLİKLERİ

DERS ADI:  Matematik.             

TEMA ADI: Ölçme.

KONU: Sıvıları Ölçme.

SÜRE: 4 x 40

KAZANIMLAR: Standart olan ve olmayan sıvı ölçme birimlerini kullanarak sıvıların miktarlarını ölçer.

SÜREÇ: Sınıfa damacana, sürahi, su bardağı, fincan, kaşık, litre ve yarım litre getirdik. Öğrencilerimize bu araç gereçleri neden sınıfa getirmiş olabileceğimizi sorduk. Gelen yorumları etkin şekilde dinledik. Sınıftan iki öğrenciyle birlikte, bir etkinlik yaptık. Sürahiyi bir öğrenci su bardağıyla, diğer öğrenci fincanla doldurmaya çalıştı. Her ikisinin de ölçme sonuçları farklıydı. Bu durumun sebebi üzerinde durduk. Ardında farklı öğrenciler aynı sürahiyi litre ile doldurdular. Bu kez her öğrenci aynı ölçme sonucuyla karşılaştı. Elde edilen sonucun neden değişiklik göstermediğini tartıştık. Standart olan ve olmayan ölçme birimlerini yakından tanıdık. Benzer ölçümleri o hafta içerisindeki diğer Matematik derslerinde de uyguladık. Örneğin; su bardağını kaşıkla, damacanayı litreyle, sürahiyi fincanla doldurmak gibi. Sıvıların içinde bulundukları kabın şeklini aldıkları sonucuna da birlikte vardık.

ÖĞRETMENLER: Seda Mermerkaya ve Osman Özelgül.