SOSYAL BİLGİLER
Öğrencilerin kendi yaşantılarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak çevreyle etkileşimine olanak sağlayan aktif öğreneme yöntem ve teknikleriyle; okuyan, anlayan, yorumlayan, bilgi üreten ve bilimsel düşünen bireyler yetiştirmek zorundayız.
Yaşamın her alanını etkileyen bilimsel gelişmeler eğitim alanını da etkilemekte, yeni yaklaşımları beraberinde getirmektedir. Genel kabul gören bu yaklaşımların ortak paydası bilgiye ulaşabilme, bilgiyi üretebilme ve kullanabilmedir. Bu özelliklerin kazanılması ve bir yaşam boyu sürdürebilmesi, öğrenciyi edilgen kılan ezberci yöntemlerle mümkün değildir.
Sosyal Bilimler birimi olarak okulumuzda yapılacak olan çalışmaları diğer birimlerle iş birliği içerisinde gerçekleştirmeyi, kurum olarak belirlenen ilkeler doğrultusundaki her çalışmayı destekler nitelikte etkinlikler düzenlemeyi amaç edindik.
HEDEFİMİZ
Öğrencilerimizin;
- İnsanlığın bir parçası olduğu bilincin taşıyarak, ülkesini ve dünyayı ilgilendiren konulara duyarlılık gösteren,
- Farklı dönem ve mekânlardaki toplumlar arası siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik etkileşimi analiz eden,
- Farklı dönem ve mekânlara ait tarihsel kanıtları sorgulayarak insanlar, nesneler, olaylar ve olgular arasındaki benzerlik ve farlılıkları belirleyen, değişim ve sürekliliği algılayan,
- Olaylar arası ilişkileri açıklarken sosyal bilimlerin temel kavramından yararlanan,
- Bilim ve teknolojinin gelişim sürecini ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini kavrayarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan,
- İnsan hakları, ulusal egemenlik, demokrasi, laiklik, cumhuriyet kavramlarının tarihsel süreçleri ve günümüz Türkiye’ si üzerindeki etkisini kavrayan,
- Özgür birey olarak fiziksel, duygusal özelliklerinin, ilgi, istek ve yeteneklerinin farkına varan,
- Yaşamını demokratik kurallara göre düzenleyen,
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak; vatanı ve milletini seven, haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren, milli bilince sahip birer vatandaş olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Bu hedeflere erişebilmek için öğrencilerimizin aşağıdaki etkinliklerde aktif görev almaları sağlanır.İş takvimi düzenleme çalışmaları,
- Proje çalışmaları,
- Dış mekân etkinlikleri (geziler),
- Çevrenin tarihsel özelliklerini yansıtan belgesel yapılandırma etkinliği,
- Tarım alanlarında ve sanayi kuruluşlarında inceleme etkinlikleri,
- Belgesel izleme günleri tertipleme,
- Performans ödevleri,
- Drama etkinlikleri,
- Sınıf içi ve sınıflar arası münazaralar,
- Ölçme – değerlendirme sürecine katılma (Öz değerlendirme ve akran değerlendirme).